volume 20.

Tjo! Är hemma efter en heldag i skidbacken! Första "riktiga" lektionen på skidlärar kursen. Var till en början väldigt tråkig men över gick sedan till lite roligare saker!
Vi började med att åka med helt ospända pjäxor, vilket gick bra och var väldigt annorlunda! När vi åkte med öppna pjäxor så skulle vi luta oss framåt, stå helt rakt i kroppen ha brett mellan benen, tätt mellan benen. Helt enkelt kombinera allt jag skrev nu med varandra. Väldigt jobbigt och svårt!
Vi jobbade väldigt mycket med balansen och positionen idag. Min, Anton och Felix's balans övning var att åka på ett ben. En bra grundposition är ungefär så här: höft brett med benen, rumpan in, mitt på foten, plöstryck och med böjda knän.
På eftermiddagen körde vi "vrid" övningar. Det gick ut på att man skulle antingen ha medvrid eller motvrid, kan inte förklara hur man gör. Vi filmade när vi åkte kortsväng och när vi sladdade paralell svängar. Vi åkte även stora svängar på "skär" och gjorde met kroken. Då åker du först rakt ner, sen skär du uppåt i backen så mycket du kan så det blir en "met krok". Det var i stort sett de vi gjort idag. Hoppas på mer snö tills imorgon så jag kan inviga mina puderlagg!
c'ya/Obama
Tjo! Ledsen att det inte blev något morgon inlägg idag.. 07.00 är man inte så pigg på att skriva! Men nu är jag hemma efter en heldag i skidbacken! Första "riktiga" lektionen på skidlärar kursen. Var till en början väldigt tråkig men över gick sedan till lite roligare saker!
Vi började med att åka med helt ospända pjäxor, vilket gick bra och var väldigt annorlunda! När vi åkte med öppna pjäxor så skulle vi luta oss framåt, stå helt rakt i kroppen ha brett mellan benen, tätt mellan benen. Helt enkelt kombinera allt jag skrev nu med varandra. Väldigt jobbigt och svårt!
Vi jobbade väldigt mycket med balansen och positionen idag. Min, Anton och Felix's balans övning var att åka på ett ben. En bra grundposition är ungefär så här: höft brett med benen, rumpan in, mitt på foten, plöstryck och med böjda knän.

På eftermiddagen körde vi "vrid" övningar. Det gick ut på att man skulle antingen ha medvrid eller motvrid, kan inte förklara hur man gör. Vi filmade när vi åkte kortsväng och när vi sladdade paralell svängar. Vi åkte även stora svängar på "skär" och gjorde met kroken. Då åker du först rakt ner, sen skär du uppåt i backen så mycket du kan så det blir en "met krok". Det var i stort sett de vi gjort idag. Hoppas på mer snö tills imorgon så jag kan inviga mina puderlagg!
c'ya/Obama

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att få polisrapport på att du sköter dig =)

2010-01-29 @ 18:25:03
Postat av: klas-anton

Haha, ja! Kändes som halva Matfors var och åt på Olympia!

2010-01-29 @ 18:26:08
URL: http://bjoekka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0