En saga om skidåkning nu & då

Det började för mer än 4000 tusen år sedan, människan knöt fast träd under fötterna för att inte sjunka ner i den meter djupa snön. Deras skidkläder var av döda djur så som mamutar och sabeltandade tigrar.
Dom vuxa tänker "Ojdå! Vad imponerande..Tänk va dom kunde då.."
Men nu spolar vi 4000 år super SNABBT.
Nu när vi ungdomar åker runt med slöa stålkanter hoppar och snurrar 3 varv, kör 4 kinks räcken mitt i en stad har stora kläder då suckar vissa vuxna och skakar på huvudet och viskar till varandra "Kolla på honom vad ska de där vara bra för..och vad har han på sig? En så stor jacka och kolla.. Han har inte stoppat in tröjan heller.." Medans andra blir mäkta imponerad.
Snipp snapp slut, så var sagan slut!
Allt för mig ikväll, ska tag i de sista med svenskan nu.
Over and out, Anton
Lägg märke till den smula ironin som finns.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt jobbat killen. Den här ska jag snabbt lägga upp på mina favoriter =) Fixa svenskan och sov gott. Även jibbers behöver skönhetssömn....

2010-01-10 @ 21:30:13
Postat av: linda

och även du är född snygg anton :)

jag saknar dig <3

2010-01-11 @ 13:35:38
URL: http://nummernitton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0